Read پرواز شبانه by Antoine de Saint-Exupéry Free Online


Ebook پرواز شبانه by Antoine de Saint-Exupéry read! Book Title: پرواز شبانه
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 676 KB
v The author of the book: Antoine de Saint-Exupéry
Edition: اساطیر
Date of issue: 1959
ISBN: No data
ISBN 13: No data
City - Country: No data

Read full description of the books پرواز شبانه:

پرواز شبانه[Vol de nuit] رمانی از آنتوان دو سنت اگزوپری (1900-1944)، نویسنده فرانسوی، که با مقدمه‌ای از آندره‌ژید در 1931 در پاریس منتشر شد. وقایع داستان در امریکای جنوبی اتفاق می‌افتاد، د‌ر دورانی که هوانوردی تجاری کاری قهرمانانه بود. سنت اگزوپری، که خود در 1929 مدیر پست هوایی آرژانتین بود، ‌در این رمان،‌ گذران زندگی رئیس یک شرکت پست هوایی،‌ به نام ریویر، ‌و گروه خلبانانش را شرح می‌دهد. هدف اصلی که ریویر ، شخصیت اصلی رمان، برای خود تعیین کرده است عبارت است از اثبات این موضوع که برای رساندن محموله‌های پستی، ‌هواپیما وسیله نقلیه‌ای است سریع‌تر از قطار؛ به این شرط که خلبانان وادار به کار بسیار خطرناک پرواز شبانه شوند تا، ‌به این ترتیب،‌ زمان صرفه جویی شده در روز، ‌در شب از دست نرود. فابین، یکی از خلبانان، محموله‌های پستی پاتاگونی را از منتها الیه جنوبی امریکای جنوبی به بوئنوس آیرس می‌آورد؛ اما گرفتار توفان می‌شود و موفق نمی‌شود که خود را به مقصد برساند. فابین،‌ چون بسیاری دیگر، قربانی می‌شود تا طرح ریویر به موفقیت بیانجامد. در زمین، ریویر به افرادش می‌آموزد که از مرگ نهراسند و به مأموریتی که به آنان واگذار شده است وفادار بمانند. آنها باید به نحوی عمل کنند که «گویی چیزی فراتر از ارزش زندگی بشر وجود دارد»: محموله پستی چیزی است مقدس،‌ و حتماً باید هر روز در ساعتی معین به مقصد برسد. خلبانان عهده‌دار این مسئولیت‌اند و از آن آگاه‌اند؛ و همین، دلیل زیستن آنهاست. ریویر، سنگدل، هر ضعفی را برملا می‌کند و هر قصوری را کیفر می‌دهد. برای او « علی‌السویه است که انسانی بر حق به نظر بیاید یا انسانی ناحق». مکانیکی را با بیست سال سابقه کار اخراج می‌کند، چون در بستن موتور مرتکب اشتباهی شده است؛ خلبانی را تحقیر می‌کند چون در حین پرواز فاقد تهور بوده است؛ سرپرست فرودگاه را تنبیه می‌کند چون دستورها را به کار نبسته است. آن‌گاه که زن فابین برای کسب خبری درباره شوهرش به دیدن ریویر می‌آید به او چیزی نمی‌گوید، و زن می‌فهمد که برای او انتظار پایان یافته است. در اینجا، ریویر بر آن است که حقیقت عشق و حقیقت وظیفه نقیض یکدیگرند؛ ‌هر چند هر دو به یک اندازه پذیرفتنی‌اند. به رغم از دست دادن خلبان و خدمه یک هواپیما- که برای او شکستی است بزرگ- حتی یک پرواز را لغو نمی‌کند تا آرمان پروازهای شبانه از بین نرود. این گزارش سنت اگزوپری درباره زندگی خلبانان شرکتهای خطوط هواپیمایی، با هیچ نوع از صنایع ادبی آراست نشده است؛ بلکه تجربه‌ای دریافته را ترسیم می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه سنت اگزوپری و رفیقان هوانوردش حاضر بودند که از تمام دلبستگی‌های زندگی فردی خود دست بشویند تا از آرمانی دفاع کنند که به دیده آنان حقانیت داشت. در این کتاب، سنت اگزوپری دو انسان را توصیف می‌کند: رئیس،‌کسی که اراده‌ها را آب‌داده می‌کند؛ و زیردست،‌کسی که با پذیرفتن مخاطرات حرفه‌ای، که خود انتخاب کرده است، ‌دستورها را اجرا می‌کند. رابطه میان این دو، رابطه ارباب با برده خود نیست؛ بلکه رابطه انسانی است با انسانی دیگر، زیرا آزادی برای آن دو عبارت از پذیرش تام یک اجبار و گردن نهادن به یک وظیفه است. با پای بندی به این اجبار است که آنها از عظمت خود آگاه می‌شوند و در خلال عمل است که قادرند اهمیت وظیفه را درک کنند،‌ آن‌گاه که عمل متوجه هدفی است که انسان بیرون از خود برای خویش تعیین کرده است. این است آن اصل اخلاقی که از این کتاب مستفاد می‌شود، اصلی که سنت اگزوپری علم اخلاق خود را- آن طور که در کتابهای بعدی ظاهر می‌شود ( به ویژه کتاب زمین انسانها)- بر آن بنا می‌کند.

کاظم کردوانی. فرهنگ آثار. سروش.


پرواز شبانه read online



Read information about the author

Ebook پرواز شبانه read Online! Antoine de Saint-Exupéry was born in Lyons on June 29, 1900. He flew for the first time at the age of twelve, at the Ambérieu airfield, and it was then that he became determined to be a pilot. He kept that ambition even after moving to a school in Switzerland and while spending summer vacations at the family's château at Saint-Maurice-de-Rémens, in eastern France. (The house at Saint-Maurice appears again and again in Saint-Exupéry's writing.)

Later, in Paris, he failed the entrance exams for the French naval academy and, instead, enrolled at the prestigious art school l'Ecole des Beaux-Arts. In 1921 Saint-Exupéry began serving in the military, and was stationed in Strasbourg. There he learned to be a pilot, and his career path was forever settled.

After leaving the service, in 1923, Saint-Exupéry worked in several professions, but in 1926 he went back to flying and signed on as a pilot for Aéropostale, a private airline that flew mail from Toulouse, France, to Dakar, Senegal. In 1927 Saint-Exupéry accepted the position of airfield chief for Cape Juby, in southern Morocco, and began writing his first book, a memoir called Southern Mail, which was published in 1929. He then moved briefly to Buenos Aires to oversee the establishment of an Argentinean mail service; when he returned to Paris in 1931, he published Night Flight, which won instant success and the prestigious Prix Femina.

Always daring, Saint-Exupéry tried in 1935 to break the speed record for flying from Paris to Saigon. Unfortunately, his plane crashed in the Libyan desert, and he and his copilot had to trudge through the sand for three days to find help. In 1938 he was seriously injured in a second plane crash, this time as he tried to fly between New York City and Tierra del Fuego, Argentina. The crash resulted in a long convalescence in New York.

Saint-Exupéry's next novel, Wind, Sand and Stars, was published in 1939. A great success, the book won the Académie Française's Grand Prix du Roman (Grand Prize for Novel Writing) and the National Book Award in the United States. At the beginning of the Second World War, Saint-Exupéry flew reconnaissance missions for France, but he went to New York to ask the United States for help when the Germans occupied his country. He drew on his wartime experiences to write Flight to Arras and Letter to a Hostage, both published in 1942. His classic The Little Prince appeared in 1943. Later in 1943 Saint-Exupéry rejoined his French air squadron in northern Africa. Despite being forbidden to fly (he was still suffering physically from his earlier plane crashes), Saint-Exupéry insisted on being given a mission. On July 31, 1944, he set out from Borgo, Corsica, to overfly occupied France. He never returned.



Reviews of the پرواز شبانه




پرواز شبانه read online



Add a comment to پرواز شبانه




Read EBOOK پرواز شبانه by Antoine de Saint-Exupéry Online free

Download PDF: -.pdf پرواز شبانه PDF