Read La tenda rossa by Anita Diamant Free Online


Ebook La tenda rossa by Anita Diamant read! Book Title: La tenda rossa
Language: English
Format files: PDF
The size of the: 470 KB
v The author of the book: Anita Diamant
Edition: Net
Date of issue: 2007
ISBN: 8851523851
ISBN 13: 9788851523855
City - Country: No data

Read full description of the books La tenda rossa:

"Entrai nella tenda con un nuovo orgoglio. Da quel momento in poi sarei stata bene accetta in ogni tenda dove Rachele e Inna assistevano una partoriente. Da quel momento in poi avrei potuto versare il vino e fare offerte di pane alla Luna Nuova, e presto avrei appreso i segreti che uniscono uomini e donne".

Rivolgendosi alle donne di tutti i tempi per lasciare memoria di tradizioni dimenticate e di un duro destino cancellato dalla storia, Dinah rievoca le vicende della propria famiglia, quella del patriarca Giacobbe, di cui è l'ultimogenita e l'unica figlia femmina. Il racconto inizia con l'arrivo di Giacobbe all'accampamento di Labano, padre di quattro ragazze: due di loro diverranno le sue mogli, portandogli in dote anche le sorelle minori. La tribù del patriarca si arricchisce di molti figli maschi, ma le donne sentono la mancanza di qualcuno che possa raccogliere un'eredità di ricordi, canti e leggende. Così la nascita di Dinah viene vissuta come una festa nella tenda rosse, il luogo, precluso agli estranei, dove le donne si riuniscono nei momenti più importanti della vita. Quando Giacobbe decide di partire con la sua famiglia verso la terra di Canaan, Dinah comincia a seguire la zia Rachele, abile levatrice, come aiutante; ha così l'opportunità di conoscere il principe Shalem. Tra i due nasce una passione intensa che provocherà una lacerazione insanabile tra Dinah e la sua famiglia, e segnerà in modo tragico il suo destino.

"L'autrice non si è limitata a ricreare la atmosfere del mito biblico: ha voluto cercare di capire come era la vita delle donne di allora per descriverla attraverso gli occhi della protagonista".


La tenda rossa read online



Read information about the author

Ebook La tenda rossa read Online! Anita Diamant is the author of twelve books -- the newest being THE BOSTON GIRL.

Addie Baum is THE BOSTON GIRL, born in 1900 to immigrant parents who were unprepared for America and its effect on their three daughters. Growing up in the North End, then a teeming multicultural neighborhood, Addie’s intelligence and curiosity take her to the wider world of the 1910s and ‘20s: short skirts, celebrity culture, and new opportunities for women.

Anita is best-known for her first novel, THE RED TENT, which was published in 1997 and won the 2001 Booksense Book of the Year Award. Based on the biblical story of Dinah, THE RED TENT became a word-of-mouth bestseller in the US and overseas, where it has been published in more than 25 countries.

Three other novels followed: GOOD HARBOR, THE LAST DAYS OF DOGTOWN and, DAY AFTER NIGHT.

Anita has also written six non-fiction guides to contemporary Jewish life, which have become classic reference books: THE NEW JEWISH WEDDING, THE JEWISH BABY BOOK, LIVING A JEWISH LIFE, CHOOSING A JEWISH LIFE, HOW TO RAISE A JEWISH CHILD, and SAYING KADDISH..

An award-winning journalist, Diamant's articles have appeared in the Boston Globe Magazine, Real Simple, Parenting Magazine, Hadassah, Reform Judaism, Boston Magazine and Yankee Magazine.PITCHING MY TENT, a collection personal essays, is drawn from twenty years worth of newspaper and magazine columns.


Reviews of the La tenda rossa




La tenda rossa read online



Add a comment to La tenda rossa




Read EBOOK La tenda rossa by Anita Diamant Online free

Download PDF: la-tenda-rossa.pdf La tenda rossa PDF